PRIVATLIVSPOLITIK

Fortrolighedspolitik Vi forstår, at privatlivets fred og sikkerheden for dine personlige oplysninger er ekstremt vigtig. Denne politik angiver, hvad vi gør med dine oplysninger, og hvad vi gør for at holde dem sikre. Det forklarer også, hvor og hvordan vi indsamler dine personlige oplysninger såvel som dine rettigheder i forhold til alle personlige oplysninger, vi har om dig. Denne politik forklarer, hvordan vi gør dette og fortæller dig om dine rettigheder til privatliv og hvordan loven beskytter dig.

Introduktion

PATENTsmarter driver webstedet patentsmarter.com, der giver information og markedsføring om Tjenesten, men PATENTsmarters Vores Kurswebsted drives af PATENTsmarter i samarbejde med vores kursusplatformudbyder (vært) Zenler.com, den privatlivspolitik, der er specifik for vores kursusplatform, har været integreret her for din bekvemmelighed.
Denne beskyttelse af personlige oplysninger gælder for dette websted og andre interaktioner (f.eks. Når du opretter en konto med PATENTsmarters kursuswebsted, køber eller tilmelder os vores produkt eller service, tilmelder dig vores nyhedsbrev, tilmelder dig til opdateringer, åbner en supportbillet, når du kontakter os via e-mail eller telefon eller kontakter os via sociale medier), du måtte have med os.
Hvis du ikke er enig med betingelserne, skal du ikke få adgang til eller websteder eller noget andet aspekt af dette websted. Når du bruger PATENTsmarter-tjenesten, accepterer du indsamling og brug af information i relation til denne politik. De personlige oplysninger, vi indsamler, bruges til at levere og forbedre tjenesten. Vi vil ikke bruge eller dele dine oplysninger med nogen undtagen som beskrevet i denne politik til beskyttelse af personlige oplysninger.
Hvis du har spørgsmål om privatlivspraksis, bedes du kontakte os ved hjælp af formularen support / kontakt os på webstedet. Du kan bruge kontaktlinket på dit online websted, kontakte os via e-mail info@patentsmarter.com eller e-mail support@zenler.com eller for at få kontaktoplysninger fra PATENTsmarter instruktører og administratorer.
Betingelserne, der bruges i denne fortrolighedspolitik, har de samme betydninger som i vores vilkår og betingelser, som er tilgængelige på patentsmarter.com, medmindre andet er defineret i denne fortrolighedspolitik.

Hvilken type data indsamler vi om dig?

Personlige data betyder enhver information, der er i stand til at identificere en person. Det inkluderer ikke anonymiserede data. Vi kan indsamle og behandle dine personlige data på en anden måde:

Data til kommunikation der inkluderer al kommunikation, du sender til os, hvad enten det er via kontaktformularen på vores websted, via e-mail, tekst, sociale medier, sociale medier, eller enhver anden kommunikation, som du sender os.

Kundedata der inkluderer data, der vedrører ethvert køb af varer og / eller tjenester såsom dit navn, titel, faktureringsadresse, leveringsadresse-e-mail-adresse, telefonnummer, kontaktoplysninger, køboplysninger og dine kortoplysninger.

Brugerdata der inkluderer data om, hvordan du bruger vores websted og eventuelle onlinetjenester sammen med alle data, du poster til offentliggørelse på vores websted eller gennem andre onlinetjenester. Dette kan omfatte produkt, indhold, filer, kurser, quizzer, undersøgelser eller andet indhold, du uploader til eller opretter på webstedet.

Teknisk data der inkluderer data om din brug af vores websted og onlinetjenester såsom din IP-adresse, dine login-data, detaljer om din browser, besøgsvarighed på sider på vores websted, sidevisninger og navigationsstier, detaljer om det antal gange, du bruger vores websted, tidszoneindstillinger og anden teknologi på de enheder, du bruger til at få adgang til vores websted. Kilden til disse data er fra vores analytics tracking system.

Markedsføringsdata der inkluderer data om dine præferencer ved modtagelse af markedsføring fra os og vores tredjeparter og dine kommunikationspræferencer.

Vi bruger muligvis kundedata, brugerdata, tekniske data og markedsføringsdata til at levere relevant webstedsindhold og reklamer til dig (inklusive Facebook-annoncer eller andre displayannoncer) og til at måle eller forstå effektiviteten af den annoncering, vi betjener dig.

Informationsindsamling & brug af data

For en bedre oplevelse, mens du bruger vores service, kan vi kræve, at du giver os visse personlige oplysninger, inklusive dit navn og din e-mail-adresse. De oplysninger, vi indsamler, bruges til at kontakte eller identificere dig. Vi kan muligvis indsamle data om dig ved at du leverer dataene direkte til os (for eksempel ved at udfylde formularer på vores websted eller ved at sende os e-mails). Vi kan automatisk indsamle visse data fra dig, når du bruger vores websted ved hjælp af cookies og lignende teknologier. Se vores cookiepolitik for at få flere oplysninger om dette.

Vi modtager muligvis data fra tredjepart, såsom analyseleverandører som Google, der er baseret uden for EU, annoncenetværk som Facebook, der er baseret uden for EU, såsom udbydere af søgeinformation som Google baseret uden for EU, udbydere af tekniske, betaling og moms / skatteløsninger såsom Stripe, Paypal og Quaderno og leveringstjenester, såsom datamæglere eller aggregatorer.
Vi kan muligvis også modtage data fra offentligt tilgængelige kilder, f.eks. Europa-Kommissionens EU-momsdatabase.

Information fra tredje part eller offentlig tilgængelig resourcer

Vi modtager muligvis personlige oplysninger om dig fra forskellige tredjeparter og offentlige kilder som beskrevet nedenfor. Når en tredjepartstjeneste er aktiveret, er vi autoriseret til at forbinde og få adgang til anden information, der stilles til rådighed for os i overensstemmelse med vores aftale med tredjepartudbyderen. Vi modtager eller gemmer dog ikke adgangskoder til nogen af disse tredjeparts tjenester, når vi opretter forbindelse til disse tjenester. Tredjepartsintegrationer kan omfatte, men er ikke begrænset til:

  • Zapier.com, Google.com, Facebook.com, Segment.io, Quaderno.io, Paypal.com, Stripe.com, ActiveCampaign.com, MailChimp.com, Woorise.io, startinfinity.io, Pabbly.com, Nimbusnotes.me, Dinero.dk, start.boost.link, simply.com, Mailbird.com, Microsoft365.com, DropBox.com, icould.com, Onedrive.com

Følsom Data

Følsom Data Vi indsamler ikke følsomme data om dig. Følsomme data henviser til data, der inkluderer detaljer om din race eller etnicitet, religiøse eller filosofiske overbevisninger, sexliv, seksuel orientering, politiske meninger, fagforeningsmedlemskab, oplysninger om dit helbred og genetiske og biometriske data. Vi indsamler ingen oplysninger om straffedomme og lovovertrædelser. Hvor vi er forpligtet til at indsamle personlige data ved lov, eller i henhold til betingelserne i kontrakten mellem os, og du ikke giver os disse data, når det anmodes om, kan vi muligvis ikke udføre kontrakten (for eksempel at levere varer eller tjenester til dig). Hvis du ikke giver os de ønskede data, er vi muligvis nødt til at annullere et produkt eller en tjeneste, du har bestilt, men hvis vi gør det, vil vi give dig besked på det tidspunkt.

Hvordan vi bruge personlig data

Vi bruger kun dine personlige data, når det er lovligt tilladt. De mest almindelige anvendelser af dine personlige data er:
• Hvor vi har brug for at udføre kontrakten mellem os.
• Hvor vi er nødt til at behandle data i overensstemmelse med kundens instruktioner.
• Hvor det er nødvendigt for vores legitime interesser (eller interesser fra en tredjepart), og dine interesser og grundlæggende rettigheder tilsidesætter ikke disse interesser.
• Hvor vi er nødt til at overholde en juridisk eller forskriftsmæssig forpligtelse.
Generelt er vi ikke afhængige af samtykke som en juridisk grund til behandling af dine personlige data, bortset fra i relation til at sende markedsføringskommunikation til dig via e-mail eller sms. Du har ret til når som helst at tilbagekalde samtykke til markedsføring ved at kontakte os ved hjælp af formularen til kontakt os på webstedet eller ved at bruge indstillingerne for beskyttelse af personlige oplysninger i din profil.

Formål og legitim basis for at bearbejde og håndtere dine personligeoplysininger (data)

Nedenfor er en beskrivelse af de måder, vi har til hensigt at bruge dine personlige data og de juridiske grunde til, hvordan vi behandler sådanne data. Vi har også forklaret, hvad vores legitime interesser er, hvor det er relevant. Vi kan behandle dine personlige data af mere end en lovlig grund, afhængigt af det specifikke formål, som vi bruger dine data til. Kommunikationsdata: Vi behandler disse data med det formål at kommunikere med dig, til journalføring og til oprettelse, forfølgelse eller forsvar af juridiske krav. Vores lovlige grund til denne behandling er vores legitime interesser, som i dette tilfælde er at svare på meddelelser, der er sendt til os, føre journal og at etablere, forfølge eller forsvare juridiske krav.

Kundedata: Vi behandler disse data for at levere de varer og / eller tjenester, du har købt, og føre journal over sådanne transaktioner. Vores lovlige grund til denne behandling er udførelsen af en kontrakt mellem dig og os og / eller at tage skridt på din anmodning om at indgå en sådan kontrakt.
Brugerdata: Vi behandler disse data til at betjene vores websted og sikre, at relevant indhold leveres til dig, for at sikre sikkerheden på vores websted, for at opretholde sikkerhedskopier af vores websted og / eller databaser og for at muliggøre offentliggørelse og administration af vores websted, andre onlinetjenester og forretninger. Vores lovlige grund til denne behandling er vores legitime interesser, som i dette tilfælde er at gøre det muligt for os at administrere vores websted og vores forretning korrekt.

Tekniske data: Vi behandler disse data for at analysere din brug af vores websted og andre onlinetjenester, til at administrere og beskytte vores forretning og websted, for at levere relevant webstedsindhold og annoncer til dig og for at forstå effektiviteten af vores reklame. Vores lovlige grund til denne behandling er vores legitime interesser, som i dette tilfælde er at gøre det muligt for os at administrere vores websted og vores forretning korrekt og til at udvide vores forretning og beslutte vores markedsføringsstrategi.

Marketingdata: Vi behandler disse data for at give dig mulighed for at deltage i vores kampagner som konkurrencer, præmieudtrækninger og gratis gaver, for at levere relevant webstedsindhold og reklamer til dig og måle eller forstå effektiviteten af denne reklame. Vores lovlige grund til denne behandling er vores legitime interesser, som i dette tilfælde er at undersøge, hvordan kunder bruger vores produkter / tjenester, til at udvikle dem, til at udvide vores forretning og til at beslutte vores markedsføringsstrategi.

Vi bruger muligvis kundedata, brugerdata, tekniske data og markedsføringsdata til at levere relevant webstedsindhold og reklamer til dig (inklusive Facebook-annoncer eller andre displayannoncer) og til at måle eller forstå effektiviteten af den reklame, vi betjener dig. Vores lovlige grund til denne behandling er legitime interesser, som er at udvide vores forretning. Vi kan også bruge sådanne data til at sende anden marketingkommunikation til dig. Vores lovlige grund til denne behandling er enten samtykke eller legitime interesser (nemlig at udvide vores forretning).

Kommunikation i forbidelse med markedsførig

Vores lovlige grund til behandling af dine personlige data for at sende dig markedsføringskommunikation er enten dit samtykke eller vores legitime interesser (nemlig at udvide vores forretning).
I henhold til forordningen om privatliv og elektronisk kommunikation (PECR) kan vi sende dig marketingkommunikation fra os, hvis
du har foretaget et køb eller bedt om oplysninger fra os om vores varer eller tjenester, eller du accepterede at modtage markedsføringskommunikation, og i hvert tilfælde har du ikke valgt at ikke modtage sådan kommunikation siden.
I henhold til disse regler, hvis du er et aktieselskab, kan vi sende dig marketing e-mails uden dit samtykke. Du kan dog stadig fravælge at modtage marketing-e-mails fra os til enhver tid.

Inden vi deler dine personlige data med tredjepart til deres egne markedsføringsformål, får vi dit udtrykkelige samtykke. Du kan bede os eller tredjepart om at stoppe med at sende dig markedsføringsmeddelelser når som helst ved at logge ind på webstedet og markere eller fjerne markeringen af relevante felter for at justere dine markedsføringspræferencer eller ved at følge afmeldingslinkene på enhver marketingmeddelelse, der er sendt til dig eller via e-mail os via formularen til kontakt os når som helst. Hvis du fravælger at modtage markedsføringskommunikation, gælder dette fravalg ikke for personoplysninger leveret som et resultat af andre transaktioner, såsom køb, garantiregistreringer osv.

Videregivelse af persolige data

Vi er muligvis nødt til at dele dine personlige data med de parter, der er beskrevet nedenfor:
Online-kursusplatformudbyder Zenler.com, der vil være databehandler af dine data. Vi har indgået et databehandlingstillegg med Zenler for at behandle dine data. Andre virksomheder i vores gruppe, der leverer it- og systemadministrationstjenester og gennemfører ledelsesrapportering. Tjenesteudbydere, der leverer skyinfrastruktur, videohosting, live videoplatforme, e-mailudbyder, it og systemadministrationstjenester.

  • - Amazon
  • - Sendgrid
  • - FileStack
  • - Vimeo
  • - Zoom

Professionelle rådgivere, herunder advokater, bankfolk, revisorer og forsikringsselskaber, der leverer rådgivning, bank, juridisk, forsikring og regnskabstjenester. Regeringsorganer, der kræver, at vi rapporterer forarbejdningsaktiviteter. kræver rapportering af behandlingsaktiviteter under visse omstændigheder. Tredjeparter, som vi sælger, overfører eller fusionerer dele af vores forretning eller vores aktiver. Vi kræver, at alle tredjeparter, som vi overfører dine data til, respekterer sikkerheden for dine personlige data og for at behandle dem i overensstemmelse med loven. Vi tillader kun sådanne tredjeparter at behandle dine personlige data til specificerede formål og i overensstemmelse med vores instruktioner.

Internationale overførsler af data

Vi deler dine personlige data i vores gruppe af virksomheder, der involverer overførsel af dine data uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS). Lande uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) tilbyder ikke altid de samme beskyttelsesniveauer for dine personoplysninger, så europæisk lov har forbudt overførsel af personoplysninger uden for EØS, medmindre overførslen opfylder visse kriterier. Mange af vores tredjeparts tjenesteudbydere er baseret uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS), så deres behandling af dine personlige data vil involvere en overførsel af data uden for EØS.
Hver gang vi overfører dine personlige data ud af EØS, gør vi vores bedste for at sikre en lignende grad af datasikkerhed ved at sikre, at mindst en af følgende sikkerhedsforanstaltninger implementeres: Vores online kursusplatform Zenler-udbyder, der er baseret i England, er vores databehandler, og vi har indgået databehandlingsaftale for processoren for at beskytte dine personlige data. Vi overfører kun dine personlige data til lande, der er blevet anset for at give et passende niveau af beskyttelse af personoplysninger af Europa-Kommissionen; eller hvor vi bruger visse tjenesteudbydere, kan vi bruge specifikke kontrakter eller adfærdskodekser eller certificeringsmekanismer, der er godkendt af Europa-Kommissionen, og som giver personoplysninger den samme beskyttelse, den har i Europa; eller hvor vi bruger udbydere med base i USA, kan vi muligvis overføre data til dem, hvis de er en del af EU-USA's privatlivsbeskyttelse, hvilket kræver, at de yder lignende beskyttelse til personlige data, der deles mellem Europa og USA. Hvor vi bruger udbydere med base i USA (f.eks. Amazon, Sendgrid) overfører vi muligvis data til dem, hvor vi har underskrevet databehandlings addendums for udbyderen for at yde beskyttelse af data, der deles mellem Europa og USA.

Hvis ingen af ovennævnte sikkerhedsforanstaltninger er tilgængelige, kan vi anmode om dit udtrykkelige samtykke til den specifikke overførsel. Du har når som helst ret til at trække dette samtykke tilbage. Send os en e-mail på support@zenler.com, hvis du ønsker yderligere oplysninger om den specifikke mekanisme, der bruges af os, når du overfører dine personlige data ud af EØS.

Datasikkerhed

Vi værdsætter din tillid til at give os dine personlige oplysninger, og derfor stræber vi efter at bruge kommercielt acceptabel måde at beskytte dem på. Men husk, at ingen metode til transmission over internettet eller metode til elektronisk opbevaring er 100% sikker og pålidelig, og vi kan ikke garantere dets absolutte sikkerhed.
 
Vi har indført passende sikkerhedsforanstaltninger for at forhindre, at dine personlige data ved et uheld mistes, bruges eller åbnes på en uautoriseret måde, ændres eller videregives. Derudover begrænser vi adgang til dine personlige data til de ansatte, agenter, entreprenører og andre tredjeparter, der har et forretningsbehov for at kende sådanne data. De behandler kun dine personlige data på vores instruktioner, og de er underlagt en fortrolighedspligt.
Vi har indført procedurer til håndtering af enhver formodet brud på personoplysninger og vil underrette dig og enhver relevant regulator om en overtrædelse, hvor vi er lovligt forpligtet til at gøre det.

Opbevaring af Data

Vi vil kun opbevare dine personlige data, så længe det er nødvendigt for at opfylde de formål, vi har indsamlet dem til, inklusive med henblik på at opfylde eventuelle juridiske, regnskabsmæssige eller rapporterende krav. Vi opbevarer dine data sikkert, se afsnittet "Datasikkerhed". Vi vil gemme dig data [navn, e-mail-adresse og købshistorik] i op til 5 år. Efter udløbet af denne periode, eller i tilfælde af at PATENTsmarter ophører med at eksistere, vil dataene blive slettet.
Når vi beslutter, hvad det rigtige tidspunkt er at opbevare dataene for, ser vi på deres mængde, art og følsomhed, potentiel risiko for skade som følge af uautoriseret brug eller videregivelse, behandlingsformålene, hvis disse kan opnås på andre måder og juridiske krav.

Af skattemæssige formål kræver loven, at vi opbevarer grundlæggende oplysninger om vores kunder (herunder kontakt-, identitets-, økonomiske og transaktionsdata) i seks år, efter at de holder op med at være kunder. Under nogle omstændigheder kan vi anonymisere dine personlige data til forsknings- eller statistiske formål, i hvilket tilfælde vi kan bruge disse oplysninger på ubestemt tid uden yderligere varsel til dig.

Dine juridiske rettigheder

Under visse omstændigheder har du rettigheder i henhold til databeskyttelseslove i forhold til dine personlige data. Disse inkluderer retten til:
• Anmod om adgang til dine personlige data.
• Anmod om korrektion af dine personlige data.
• Anmod om sletning af dine personlige data.
• Objekt mod behandling af dine personlige data.
• Anmod om begrænsning af behandlingen af dine personlige data.
• Anmod om overførsel af dine personlige data.
• Ret til at trække samtykke tilbage.
Du kan se mere om disse rettigheder på:
 
https://www.datatilsynet.dk/media/6559/generel-informationspjece-om-databeskyttelsesforordningen.pdf

Hvis du ønsker at udøve nogen af de ovenfor beskrevne rettigheder, skal du nå os via formularen til at kontakte os på webstedet. Du behøver ikke at betale et gebyr for at få adgang til dine personlige data (eller for at udøve nogen af de andre rettigheder). Vi kan dog opkræve et rimeligt gebyr, hvis din anmodning er åbenlyst ubegrundet, gentagne eller overdreven. Alternativt kan vi nægte at efterkomme din anmodning under disse omstændigheder. Vi kan muligvis blive nødt til at anmode om specifikke oplysninger fra dig for at hjælpe os med at bekræfte din identitet og sikre din ret til at få adgang til dine personlige data (eller til at udøve nogen af dine andre rettigheder). Dette er en sikkerhedsforanstaltning for at sikre, at personoplysninger ikke videregives til nogen, der ikke har ret til at modtage dem. Vi kan også kontakte dig for at bede dig om yderligere oplysninger i forbindelse med din anmodning om at fremskynde vores svar.
Vi forsøger at svare på alle legitime anmodninger inden for 30 dage. Lejlighedsvis kan det tage os længere end 30 dage, hvis din anmodning er særlig kompleks, eller du har fremsat et antal anmodninger. I dette tilfælde underretter vi dig og holder dig opdateret.

Links til andre sider

Vi kan inkludere links til tredjepartswebsteder, tilføjelser og applikationer. Ved at klikke på disse links eller aktivere disse forbindelser kan tredjeparter muligvis indsamle eller dele data om dig. Vi kontrollerer ikke disse tredjepartswebsteder og er ikke ansvarlige for deres erklæringer om beskyttelse af personlige oplysninger. Når du forlader vores websted, opfordrer vi dig til at læse meddelelsen om beskyttelse af personlige oplysninger på hvert websted, du besøger. Derfor anbefaler vi kraftigt at gennemgå disse vores Privatlivspolitik.

Cookies

Du kan indstille din browser til at afvise alle eller nogle browser-cookies, eller til at advare dig, når websteder indstiller eller får adgang til cookies. Hvis du deaktiverer eller afviser cookies, skal du være opmærksom på, at nogle dele af dette websted kan blive utilgængelige eller ikke fungerer korrekt. For mere information om de cookies, vi bruger, se venligst vores Cookiepolitik.

EU’s General Data Protection Regulation (GDPR) & alders begrænsning

Behandlingen af dine data er enten baseret på dette samtykke, hvis behandlingen er nødvendig for at udføre en kontrakt, hvor du er en del, eller det er nødvendigt på grund af en anmodning fra dig inden indgåelsen af en kontrakt, jf. Pkt. GDPR, art. 6 (1) (a) - (b). Hvis processen er baseret på dette samtykke, kan du til enhver tid trække dette samtykke tilbage ved at kontakte os ved hjælp af e-mail-adressen info@patentsmarter.com eller nedenstående kontaktformular. Når du indgår et kontraktmæssigt forhold eller et køb af PATENTsmarter Service, skal du give os de nødvendige personlige data. Hvis du ikke ønsker at give os alle de nødvendige oplysninger, er det ikke muligt at levere PATENTsmarter Service.

Vores tjenester henvender sig ikke til personer under 13 år. Vi indsamler ikke bevidst personlige identificerbare oplysninger fra børn under 13 år. I tilfælde af at vi opdager, at et barn under 13 år har givet os personlige oplysninger, sletter vi straks dette fra vores servere. Hvis du er en forælder eller værge, og du er opmærksom på, at dit barn har givet os personlige oplysninger, bedes du kontakte os, så vi kan tage de nødvendige handlinger.

Kontakt is

Du kan når som helst kontakte Zenler, hvis du har spørgsmål om denne fortrolighedspolitik eller vores praksis, eller hvis du søger at udøve nogen af dine lovbestemte rettigheder.
Du kan kontakte PATENTsmarter via info@patentsmarter.dk.

Databeskyttelsesmyndighed

Hvis du ikke er tilfreds med noget aspekt af, hvordan vores kursusplatform indsamler og bruger dine data, har du ret til at klage til Information Commissioner's Office (ICO), den britiske tilsynsmyndighed for databeskyttelsesspørgsmål (www.ico.org.uk).
Vi skal være taknemmelige, hvis du kontakter NewZenler (vores udbyder af kursusplatformer) først via support@zenler.com først hvis du har en klage, så vi kan prøve at løse den for dig.
Det er meget vigtigt, at de oplysninger, vi har om dig, er nøjagtige og ajourførte. Fortæl os venligst, hvis dine personlige oplysninger til enhver tid ændres ved at e-maile os via support / kontakt os formular ELLER opdatere din profil på din konto.